fredag 4 september 2009

Trött, bakis & svart bälte!?

Var på Bishop Arms i sumpan igår, inledde aftonen med en Jeves och en ost och korvtallrik.
Den där tallriken har blivit standard när jag går dit, trots att jag bara varit där två gånger, haha.
Det blev en Gambrinos, en amerikansk lager som smakade fan, så den drack jag aldrig upp.
och sen gick jag på lite tyngre sortiment.......Laphroaig single Malt 10 year old Whiskey! YES!
Visserligen blev det bara två små (2:or) men det räckte...mmmm....... underbart!
Så nu sitter jag här och tvingar i mig lite fil och mår kasst.

Varför väljer man då att gå ut en torsdag?

För min del var det för att fira! Igår uppfyllde jag en av mitt livs stora drömmar, jag fick svart bälte i ninjutsu!
Fast egentligen så är det inte bara Ninjutsu och för den som är intresserad av att veta mer: www.kaigozan.se

Redan som barn typ nio eller tio år drömde jag om att bli ninja och redan då, bestämde jag mig för att när jag fyllt trettio då skulle jag ha svart bälte. Åren gick och drömmen levde kvar men där jag bodde då fanns inga ninjamästare att tillgå. Jag var arton första gången jag klev in i en ninja dojo i Östersund. Då kallades arten Bujinkan Ninpo Taijutsu.  Men, vår japanske stormästare ändrade sedan namnet till Bujinkan Budo taijutsu och det heter arten än idag.

Jag har många gånger slutat p.g.a vad jag kallade "tidsbrist"(läs: inga pengar) många gånger men alltid så har jag kommmit tillbaka. och långsamt, mycket långsamt har jag närmat mig shodan -  1:.a Dan svart bälte. Men undermedvetet har jag nog kanske dragit ut på det längre än nödvändigt.

det ligger nånting bitterljuvt i att uppfylla en livslång dröm, fattar du?

2 kommentarer:

  1. Det ligger något f a n t a s t i s k t i att uppfylla en livsdröm - var stolt och NJUT av att du uppnått något som du drömt om ändå sedan du var barn! :-) Jag minns det som igår... Stor kram och grattis förståss! /Susanne

    SvaraRadera