lördag 5 september 2009

10.000 yen

Efter jobbet idag skulle jag göra lite ärenden i landets huvudstad. skulle införskaffa ett nytt bälte; svart i satin hade jag tänkt men min längd fanns inte, så det fick jag strunta i, var till webhallen och hämtade ett spel som min svåger hade bokat: Metroid...nåt sen gick jag till Forex för att köpa pengar, jag köpte 10.000 japanska yen översatt i svenska pengar blev det 803.50:- och det är till mitt svartbältes-diplom. tjejen i kassan frågade om jag ville ha en tiotusen sedel eller tio tusen sedlar, jag tog givetvis en sedel sååå mycket lättare att hålla iordning på.

Vad gäller bältet så tar jag ett bomullsbälte jag har kvar sedan tiden då jag drev Kampsportsbutiken.se.

yenyo takusa motte imas
(grovt översatt: jag har massa pengar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar