måndag 7 september 2009

Är det ok att sjukanmäla sig om man är trött?

Men satan vad trött jag var imorse. Hade tänkt att jag skulle stiga upp med frun kl 05.00 och köra morgonstretching efter frukost... jo tjena! ställde om klockan och vaknade inte förrän den ringde kl 7.
Sen snoozade jag till 7.45 och funderade på att ringa och sjukanmäla mig!
Fick slita mig ur sängen när jag kom på att Max inte kommer in till jobbet förrän efter kl ett nån gång.

Är det ok att sjukanmäla sig om man är trött?

Jag gjorde det ofta i skolan, men hur moraliskt korrekt är det att göra när man jobbar?
När jag jobbade som montör på Swedtrac hände det nån gång i månaden, jag orkade helt enkelt inte.
berodde nog mycket på jobbet som sådant, visserligen bra betalt men trist som fan. Samt att jobba med STELA tyskar som inte fattar att det var konstruktionsfel på de förbannade tågen. jaja det är historia.
På senare tid så har jag inte gjort någon "obefogad" sjukanmälan trots att jag haft lust många gånger.
Nånstans handlar det väl om lojalitet eller?

/F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar